Årsregnskabet + bogføring og moms for ApS

Bogføringen bliver foretaget i Personlig Revisors eget regnskabssprogram**, som er gratis. Bogføringen bliver foretaget ud fra kundens firmakonto, hvor der bogføres 100% ud fra firmakontoen. Det betyder, at firmaindtægten eller firmaudgiften først bliver medtaget i regnskabet, når denne kan ses på firmakontoen. Det vil sige, at hvis der eksempelvis sendes en omsætningsfaktura den 20. december 2021 og pengene først kommer på firmakontoen den 7. januar 2022, så medtages indtægten i 2022 regnskabet (i stedet for 2021 regnskabet).

  OBS: Personlig Revisor antager at alle posteringerne på kundens firmakonto vedrører virksomheden, ved mindre at jeg hører andet fra kunden. Husk altid kun at bruge firmakonto til firma-aktiviteter og have private udgifter på en separat bankkonto.

Kunden skal endvidere være opmærksom på, at hvis der eksistere private udlæg (kunden har betalt udgifter med kontanter eller har brugt sit private kort ved en fejl, kan kunden med fordel indtaste sine private udlæg i et separat Excel ark, så vi stadig kan få udgiften medtaget i regnskabet. Husk dog at undgå private udlæg, da SKAT ofte underkender disse ved en skattekontrol.

Da firmakontoen indeholder alle dine indtægtsbilag og udgiftsbilag, så har jeg ikke behov for at se dine fysiske bilag. Hvis jeg er i tvivl om enkelte posteringer på din firmakonto, så vil jeg sende dig en mail herom. Du skal dog stadig gemme dine firmabilag, da SKAT kan efterspørge disse ved en skattekontrol.

  OBS: Husk altid at navngive hvad din postering vedrører når du betaler fra netbank, i stedet for at navngive posteringen med et faktura nummer. Hvis kunden eksempelvis har købt en telefon og betalt fra netbank, så skrives der i den interne banktekst (køb af telefon) istedet for faktura nummer eller slet ingen tekst. På den måde kan vi nemt håndtere hvad dine forskellige udgifter på banken vedrører. 
 
Ved Personlig Revisor skal du selv huske at sende fakturaer til dine kunder og holde øje med hvilke kunder da ikke betaler, denne proces er ikke en del af revisor pakken. Du kan eventuelt bruge hurtigfaktura.dk til at sende fakturaer fra, det koster ca. 30 kr. i måneden.
 

**Fra regnskabsåret 2025, så laves virksomhedens bogføring i regnskabsprogrammet E-conomic på en intern revisor licens (kunden har dog ikke adgang til regnskabsprogrammet), så regnskabsprogrammet stadig er gratis for dig. Der er mulighed for at sende alle virksomhedens bilag til E-conomic via mail, så da altid er digital backup af dine bilag som Erhvervsstyrelsen anbefaler. 

 
Pakken inkluderer følgende:
– Opstilling af årsregnskab
– Indberetning af årsregnskab til Erhvervsstyrelsen
– Indberetning af firmaselvangivelse til SKAT
– Udarbejdelse af skatteregnskab
– Bogføring af en 1 firmakonto
– Gratis regnskabssprogram
– Bank afstemning
– Moms indberetninger
– Løbende besvarelse af mindre spørgsmål såsom hvad der kan trækkes fra i virksomheden,(Der kan klares på mail “5-10 min”)
   

Kontakt mig gerne for at starte et samarbejde.

Kontakt mig i dag

Du er altid velkommen til at kontakte mig, hvis du har nogle spørgsmål eller ønsker at skabe et samarbejde